Reacties

“Ik heb erge last van mijn spieren en gewrichten (fibromyalgie). Het beste voor mij is om alle spieren en gewrichten in beweging te houden. Daarom ga ik naar yoga. Ik voel me er erg goed bij.” (Een cursiste).

“De manier waarop Judith les geeft, spreekt me erg aan: Ze creëert een veilige sfeer met respect voor ieder individu. Ik kan volledig mezelf zijn, waardoor ik enorm geniet van de lessen. Ik vind het een cadeautje voor mezelf, elke les opnieuw!” (Een enthousiaste cursist).

“Sinds vorig jaar september volg ik bij jou yogalessen. Ik had al eens eerder bij iemand anders lessen gevolgd maar eerlijk gezegd spreekt de manier waarop jij lesgeeft mij veel meer aan. Je doet de oefeningen heel nauwgezet, geeft duidelijk aan wat het effect kan zijn en laat ons elke oefening navoelen. Je doet dat met veel geduld en bescheidenheid. Ik vind de lessen heel plezierig en ze geven me veel rust.” (Annelies uit Driebergen).

“Ik heb pas een paar yogalessen bij Judith gehad maar het voelt nu al heerlijk! Ik slaap slecht en na een yogales heb ik in tijden niet zo goed geslapen. Dat was heel fijn! Ook de meditatie aan het einde van de les is heel ontspannend. Echt een aanrader om yogalessen te gaan volgen bij the JOY of YOGA.” (Saskia uit Wijk bij Duurstede (WbD)).

“Ik zou zeggen; geef je op voor een cursus yoga bij Judith. Het zijn goed voorbereide lessen en je hebt er veel aan. Ik voel me altijd lekker uitgerekt, lenig en rustig na zo’n les. Bovendien kan je een aantal technieken zoals b.v. ademhalingstechnieken zo toepassen in je dagelijkse leven wanneer je daar behoefte aan hebt. Het werkt gewoon door en dat is fijn.” (Tineke uit WbD)

Sinds ongeveer een jaar heb ik geregeld last van lage rugklachten. Nadat ik weer door mijn rug was gegaan, besloot ik dat ik de conditie van mijn rug wilde verbeteren. Ik was benieuwd of yoga me daarbij zou kunnen helpen. Ik heb nu ruim drie maanden les van Judith en mijn rugklachten zijn grotendeels verdwenen. Ik merk dat ik soepeler word en telkens verder kan komen met oefeningen. Ook voel ik dat yoga goed helpt om me bewust te worden van de spanning die ik gedurende de dag opbouw in mijn spieren. Heerlijk om die spanning tijdens de les helemaal los te kunnen laten.” (Jeannine uit WbD).

“Het helpt je om tot rust te komen. De technieken kun je ook in het dagelijks leven toepassen. Na de yogales slaap je heel lekker!” (H. Hamers uit WbD).

“Ik heb al jaren les van Judith en dat is voor mij een wekelijks rustmoment. Het geeft je lichaam weer nieuwe energie en dat merk je nog het meest op de momenten dat er bij vakanties of andere omstandigheden een keer wat langer tussen de lessen zit: je gaat het missen. Door de jaren heen kom je bij bepaalde oefeningen verder of het gaat makkelijker, maar het blijft altijd uitdagend omdat je je eigen grenzen opzoekt. Daarbij weet Judith de juiste balans te vinden tussen nieuwe en bekende oefeningen door een gevarieerd maar herkenbaar programma.” (een cursist).

“Pure ontspanning. Minder hoofdpijn en me meer bewust van mezelf. Wat goed ademhalen al niet kan doen! Als ik niet kan slapen, helpt de ontspanningsoefening ook écht. En Judith’s stem helpt ook fantastisch, wat een rust!” (Viona uit WbD).

“Elke week gevarieerde oefeningen levert souplesse en een betere houding op. Vooral ook een groter bewustzijn van je eigen lijf. Na verloop van tijd worden de houdingen verfijnder en makkelijker om te doen. Ik merk zeker een verschil tussen toen ik begon met de lessen en hoe ik me nu voel. Prettig is de rustige en open sfeer; er wordt niet gestreefd naar prestatie, maar naar het je prettig en thuis voelen in je eigen lichaam. Het herkennen van spanningen en die kunnen loslaten, is een belangrijk onderdeel van het laatste deel van de les. En zo te zien lukt het uitstekend met die ontspanning!” (Rineke uit WbD).

“De yogales is voor mij een rustpunt in de week.” (Kirsten uit WbD).

“Met de yogaoefeningen ben ik meer bewust geworden van mijn lichaam en geest, hierdoor ben ik meer in balans gekomen. Wat ik fijn vind is dat ik me heb leren ontspannen. Na iedere les voel ik me soepeler in m’n lijf waardoor ik me ook prettiger voel. Thuis gebruik ik het ‘boogje’. In het begin vond ik het moeilijk, hierbij voelde ik de spanning in mijn bovenlijf en mijn nek. Na een aantal keren het boogje gebruikt te hebben kan ik er nu ontspannen op liggen waardoor mijn houding verbeterd is. Mijn schouderklachten zijn ook verdwenen. Waar ik nog moeite mee heb is de ademhaling in combinatie met de oefeningen. Ik ga de oefeningen steeds meer toepassen in mijn dagelijks leven.” (een cursist uit WbD).

Kijk voor meer reacties op mijn LinkedIn-profiel onder ‘aanbevelingen’.

pose2
Share Button